21. 12. 2007 – 23. 3. 2008 Městská knihovna
 Autor koncepce výstavy a kurátor: Petr Vaňous
 Asistent kurátora: Petr Malina 
 Open space, sektertářky, business komplexy, fotografie z dovolené, to
 všechno je námětem uměleckých variací shromážděných děl. V jakési tajemné
 souhře kontrastů nás umělci odvádí z našeho hektického života do jeho
 karikovaných a veselých zákoutí, kde neexistuje čas. Leskem a bídou
 jedenadvacátého století v celé jeho nahotě dokáží výtvarníci rozesmát,
 rozplakat i přivést k zamyšlení, v této schopnosti autorů vidím
 hlavní přínos výstavy. 
 Jsem tak trochu zavilý umělecký šovinista, kterého většina knih, nepsaných
 mužskou rukou, nijak nezaujala. Resetting mě usvědčil (nebylo to první takové
 usvědčení) z neoprávněného předsudku. Přímé i nepřímé odkazy
 v obrazech, to je pro mě obraz Alice Nikittinové, Malíř (obr 1.).
 Výjimečně uznávám, že některé ženy předčí i nejlepší muže a kvalita jejich děl
 je (žel bohu) stejně kolísavá, jako u jejich kolegů opačného pohlaví. Gender
 témata se v pojetí dnešních výtvarníků na výstavě Resetting odráží jako
 děti v zrcadlové síni na Petříně.
 1 – Alice Nikitinová: Malíř
 (2006, kombinovaná technika)  
 Zajímavým lakmusovým papírkem výstav je pozorování výrazů odcházejících
 návštěvníků. Blaženost, klid a příjemná nálada po pár dobrých vtipech, tak by
 se daly popsat nálady lidí, kteří z výstavy odcházeli. I proto mohu všem
 příznivcům takovýchto stavů výstavu (respektive díla autorů, poněvadž výstava
 už se dávno nekoná) vřele doporučit. 
 Výstavou prolíná pocit, že člověk může málo změnit, ale každičký okamžik si
 můžeme zapamatovat a schovat do škatulky pro nejnádhernější momenty.  A dokonce i možnost vidět smysl i ve věcech,
 se kterými se naše ego nechce smířit. V souboji s každodenní realitou
 si každý hledáme svou cestu, ale některé věci jsou nám a věcem kolem nás
 symptomaticky společné. Díla autorů se dotýkají těch našich vzpomínek a
 stereotypů, které jsou nám všem společné a ať už v karikatuře, nebo téměř
 dokumentární věcné malbě nám nastavují zrcadlo. 
 Na každém lidském úsilí se dají nalézt nedostatky a ani tato výstava není
 výjimkou. Pokud bych měl upřímně popsat věci, které se z mého úhlu pohledu
 nezdařily, určitě by to byla absence interaktivních a multimediálních
 exponátů/objektů, absence přímé inspirace poetickým technickým pojmem
 v názvu výstavy. Jistá kostrbatost využití prostoru galerie MKP expozici
 do jisté míry svázala, stísnila. 
 Výstava mě přivedla k přemýšlení nad přístupem ke stereotypům,
 k detailům, které mě obklopují a jejich malebnosti, poetice. Celkový dojem
 vznikl citlivým výběrem jednotlivých střípků, které spojuje mezi řádky (nebo
 lépe mezi tahy štětce) položená otázka po smyslu umění a roli umělce
 v dnešní době. 
 Na závěr cituji poslední odstavec recenze Alexandry Dekanové, kulturní
 redaktorky českého rozhlasu. A přidám pár osobních poznámek z výstavy. 
 „Jedním
 ze stěžejních děl výstavy je Natěrač – Malíř Alice Nikitinové. Název se střídá.
 Záleží jen na rozpoložení autorky, když si odpovídá na otázku: "Kdo je to
 dneska malíř? Není to náhodou natěrač?" Tato nejistota prostupuje celou
 výstavu, a tak nás vyzývá k zamyšlení nad zapeklitou otázkou. Takže zájemci
 toužící přemýšlet o smyslu umění v dnešní době a o roli umělce mají do konce
 března jedinečnou příležitost.“ 
 Na výstavě jsem si udělal několik poznámek a zapsal některé
 heslovité dojmy, o které bych se rád podělil: 
 Všednodennost očima třicátníků; roztrhané džíny jako
 emancipované samostatné umělecké dílo; vtipné využití materiálů; těžká vnitřní
 skepse a její příčiny a projevy bez obalu; velkoformátová plátna pokrytá
 všedním kýčem.